كارشناس سازمان بازرگاني استان يزد: " طرح بقا" در اين استان، متوقف شد



كارشناس توسعه صادرات سازمان بازرگاني استان يزد گفت: اجراي " طرح بقا" كه از سال‪ ۷۵‬با هدف بهسازي و بهداشتي كردن كارگاههاي قالي بافي در سراسر كشور آغاز شده بود، امسال در اين استان، متوقف شد.

افتخار نصيري روز دوشنبه در حاشيه برپايي كارگاه فرش در بافق در گفت و گو با خبرنگار ايرنا علت توقف طرح ياد شده را كمبود اعتبار لازم براي ادامه آن ذكر كرد.

وي گفت: انتقال وظايف صنعت فرش از جهاد كشاورزي به بازرگاني علت ديگر توقف اين طرح در استان يزد بوده است.

نصيري افزود: مبلغ مورد نياز براي ادامه طرح يادشده در استان يزد يكصد ميليارد ريال است كه براي بهسازي و بهداشتي كردن سه هزار كارگاه‌قالي بافي در اين استان به اين مبلغ نياز است.

وي اظهار داشت: هفت هزار كارگاه قالي بافي با صرف‪ ۱۱‬ميليارد و‪۵۰۰ميليون ريال در اين استان، بهسازي و بهداشتي شده است.

وي ابتلا به بيماري‌هاي مختلف جسمي را از پيامدهاي منفي كار در كارگاههاي غير بهداشتي ذكر كرد و گفت:هم‌اكنون‪ ۵۵‬هزار بافنده بر روي همين تعداد دار قالي در استان يزد به توليد فرش مشغول هستند.

اين مسوول گفت:سالانه‪ ۳۰۰‬هزار مترمربع فرش دستي از نوع كاشان و نائيني، توسط اين افراد، توليد و به بازار مصرف عرضه مي‌شود.

كارگاه فرش دستباف به مدت يك روزباحضور‪ ۲۵‬نفر از بافندگان فرش شهرستان بافق برپا شدو شركت‌كنندگان ، ضمن بحث و تبادل نظر در زمينه مشكلات اين بخش با چله‌گذاري و چله‌دواني در فرش بافي، آشنا شدند.

                                                                                                                            يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا